KALP

پوستی بدون چروک با ۱۰ ماده غذایی

 

 

بسیاری از مردم ویتامین a را پیام آور بینایی بهتر می دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیما به اندازه ویتامین a غذای ما مرتبط است. ویتامین a برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند.

 

به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر می اندازد و پوست ما را جوان نگاه می دارد. دو سوم ویتامین a مصرفی ما از بتاکاروتن تامین می شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست. جسم ما بتاکاروتن را به ویتامین a که برای سلامت پوست لازم میباشد تبدیل می کند و به استفاده می رساند. سیب زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است.

 

ویتامین a نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند. ویتامین a محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت جسم ما ذخیره می شود، در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. استفاده آن بیش از اندازه مجاز روزانه تاثیر سمی دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین a را به غذای خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی که حاوی مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و استفاده آنها خطری برای سلامتی پوست ندارد، بسنده کنید. ۱۰ راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی شما وجود دارد:

 

هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانی ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می کند.

 

برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به بقیه سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.

 

روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه استفاده کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا اندازه کاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

پوستی بدون چروک با 10ماده غذایی

 

برش های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت. منابع غنی از ویتامین a عبارتند از؛ جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و بقیه سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

 

همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

 

به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

 

میوه های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه روی آورید.

 

گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.

 

انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی کنید که نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد در می آیند بلکه اندازه زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.

 

آب میوه های غنی از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج .

فروشگاه مارکت سنتر