KALP

خوراکی های جهت شفافیت پوست!

 

 

آیا می دانید بعضی از خوراکی ها باعث شفافیت پوست شما می شوند؟اما چه خوراکی هایی؟اگر از میوه‌ و سبزی‌جات تازه‌ای كه حاوی كاروتنوئید بالا هستند مانند هویج و گوجه فرنگی، 5 بار در روز استفاده كنید پس از مدتی متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد و دیگر تمایلی به برنزه كردن آن نخواهید داشت.

 

شما تنها با استفاده 5 بار میوه و سبزی‌جات در روز می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به جسم خود برسانید و به این طریق سلامتی خود از جمله پوستتان را تضمین كرده و آن را شفاف كنید.

 

با افزودن مواد غذایی تازه به برنامه غذایی خود، به ویژه آن كه آن‌ها را جایگزین مواد غذایی فرآوری شده و چرب كنید به سلامتی خود كمك بزرگی كرده‌اید و اگر به طور منظم این برنامه غذایی را اجرا كنید، پس از یك دوره زمانی شاهد آثار مثبت آن بر روی پوست و جسم خود خواهید بود.

 

با استفاده میوه و سبزی‌جاتی كه حاوی مقدار زیادی كاروتنوئید هستند، پس از چندی، تن رنگ پوست شما تغییر خواهد كرد و قطعا سالم‌تر از زمانی خواهد شد كه زیر نور خورشید بنشینید و پوست خود را برنز كنید.

 

خوراکی هایی جهت شفافیت پوست

 

به یاد داشته باشید پوست خود را ممكن میباشد مانند سبزی‌جات بپزید ولی قطعا نتایج، یكسان نخواهد بود!!!

 

محققان طی تحقیقات اخیر خود بر روی چند داوطلب، تاثیر قبل و بعد از استفاده كاروتنوئید را روی پوست آنان مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند كه استفاده میوه و سبزی‌جات حاوی كاروتنوئید بالا به مقدار 5 بار،‌ در روز باعث شده آنان نسبت به زمان قبل از استفاده این مواد غذایی، از تن رنگ پوست خود احساس رضایت بیشتری داشته و دیگر تمایلی به برنز كردن پوست خود در زیر نور خورشید ندارند

 

میوه‌ و سبزیجات حاوی كاروتنوئید، نه تنها منابع خوبی از ویتامین a هستند بلكه از آسیب‌پذیری سلول‌های جسم در برابر رادیكال‌های آزاد محافظت كرده و عملكرد سیستم ایمنی جسم را بهبود می‌بخشند.

 

مقدار كاروتنوئید موجود در میوه‌ و سبزی‌جات را در اكثر موارد می‌توان از روی رنگ آن‌ها تشخیص داد.

 

برای مثال، میوه و سبزی‌جات با رنگ نارنجی مانند هویج، زردالو، انبه، كدو حلوایی و نیز میوه و سبزی‌جات با رنگ سبز تیره مانند اسفناج را می‌توان از جمله مواد غذایی حاوی كاروتنوئید بالا مثال زد و كاروتنوئید به شكل لیكوپن را می‌توان در برخی مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی پیدا كرد.

 

برای استفاده حداكثر از كاروتنوئید موجود در مواد غذایی، بهتر میباشد این مواد به صورت خام و یا كمی پخته، استفاده شوند چرا كه بخارپز كردن و پختن طولانی این مواد، مقدار كاروتنوئید موجود در آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

منبع:سایت بیتوته

فروشگاه مارکت سنتر